我女朋友的男朋友.jpg 

我女朋友的男朋友  My Girlfriend's Boyfriend

艾力侯麥 Eric Rohmer / France / 1987 / 35mm / Colour / 103min

1988凱撒獎最佳劇本入圍

1988國際電影指南世界十大影片第一名

我朋友的朋友也是我的朋友,那麼我朋友的男友,那有沒可能變成我的男友呢?兩個姐妹淘先後談了戀愛,卻在交往過程間意外發現,彼此好像跟對方的男友比較契合。這場陰錯陽差的交叉戀愛,到底該如何收拾才能皆大歡喜?早在八○年代,侯麥就已談笑用兵,幽默處理「交換伴侶」麻辣議題,也為「喜劇與諺語」系列畫下完美句點。

Blanche has recently moved to Cergy-Pontoise where she meets Lea. Although she is not fond of sports, Lea agrees to go swimming with Blanche. There they meet Alexandre, one of Lea's acquaintances, along with Adrienne, his current girlfriend. Blanche finds herself under the spell of Alxandre. By chance, Blanche later bumps into him in the street…

arrow
arrow
    全站熱搜

    2010金馬影展 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()